O mateřské škole

V naší MŠ se nachází 4 homogenní třídy. Uplatňujeme princip rostoucí náročnosti.

Každá třída má vymezené výstupní výchovně vzdělávací kompetence, které tvoří pedagogickou diagnostiku. Rodiče mají srozumitelný přehled o průběhu a výsledcích výchovně vzdělávacího procesu.

Ve školním roce 2023/2024 jsme otevřeli moderní 4. třídu pro děti s odkladem školní docházky a zrekonstruovali další třídu.
Třídy jsou v pastelových barvách, aby navozovaly rovnováhu, podporovaly radost, dodávaly energii, podněcovaly smyslnost a nutily děti být kreativní.

Děti se u nás  mohou dle vlastních přání  setkávat s kamarády při ranních hrách v různých třídách.
Seznamují se nevědomky s prostředím, které budou v budoucnu navštěvovat. Přirozeně si zvykají i na jiné paní učitelky MŠ.
Vytváříme tak motivační a bezpečné klima pro vlastní rozhodování.

Vzdělávací nabídka se řídí  zájmy i potřebami dětí. Pokud mají děti osobitá tématická přání, rády je zařazujeme.

V naší MŠ mají děti možnost zvolit si cíl vycházky nebo místo pobytu venku. Vycházíme za každého počasí, zpravidla na 2 hodiny, aby si děti užily co nejvíce přirozených her, pohody a relaxace v přírodě. Lezení do korun stromů, prozkoumání křoví, stavby z větví, sběr hub, pozorování a krmení zvířat, pár chvil v kaluži za velikého deště dětem denně dopřáváme, aby se učily získávat nové poznatky o přírodě.

Sportujeme – vychováváme k psychické odolnosti -podporujeme obranyschopnost – naplňujeme biologické potřeby pohybu, aby dítě zažilo úspěšný vstup do ZŠ jako sebevědomý

Na naší zahradě se děti mohou věnovat hrabání listí i pěstitelství. V zimních měsících mohou děti pomáhat i s vyhrnováním sněhu a vytvářet si pracovní návyky. V létě je osvěží naše mlhoviště.

Dětem tvoříme osobní vzpomínková portfolia na čas v MŠ.

Respektujeme děti v jejich vývoji, nesrovnáváme. Víme, že každý potřebuje jiný druh podpory a pomoci.

 

V naší MŠ dětem pomáháme:

  • objevovat a rozvíjet individuální schopnosti
  • rozvíjet vlastní názory, učit se projevovat myšlenky a pocity
  • stát se silnými a nezávislými
  • diskutovat s námi, rozumět a zpochybňovat poznatky, rozvíjet své názory
  • učit se v reálných životních situacích – vyzkoušet vše, co budou v budoucnu potřebovat
  • přijmout odpovědnost za svá rozhodnutí, za sebe i kolektiv
  • rozumět přírodě, chápat její potřebu ochrany
  • Naše aktivity a projekty:

SBOREČEK Sboreček probíhá jeden den v týdnu odpoledne, a mohou ho navštěvovat děti z mravenců, ze sluníčkové a beruškové třídy, které bude těšit i vystupování.

LOGOPEDIE  je součástí předškolního vzdělávání. Individuální péči lze domluvit  na tel.č.: 732 906 025 pro děti, které mají doporučení logopeda.
Děti mohou k nácviku správné výslovnosti využívat elektronické tužky a knihy, nahrávací zařízení, didaktické pomůcky, aj.

PROJEKT MRKVIČKA: inspirativní projekt pro aktivity v přírodě.

iPaDY: se vzdělávacími aplikacemi, rozšiřují digitální kompetence.

CYKLISTIKA: prevence bezpečnosti v silničním provozu, který budou muset děti samostatně zvládat při přestupu do ZŠ. Pro děti, které zvládají samostatnou jízdu. Mladší děti se připravují s odrážedly v nejbližším okolí. Cyklisté v roce 2024 pokořily hranici 18km.

TURISTIKA:  děti se věnují delším výletům a vycházkám s různými poznávacími cíli v okolí. Nejstarší děti mají možnost několikrát v týdnu 6km vycházek. 

OUTDOOROVÉ VZDĚLÁVÁNÍ:  v průběhu roku plánujeme dny, které začínají od příchodu dětí venku. V prostředí, které jim nabízí to, co třída  nemůže poskytnout. Zakládání ohně, vaření, stanování, zkoumání přírody.

JÓGA:  jógu představují dětem v MŠ  Jana a Eva certifikované a diplomované učitelky

 

DOPORUČENÁ LITERATURA rodičům:

Jiří Halda – Maličkosti na které byste při výchově dětí neměli zapomínat

Jiří Halda – V každé chvíli jste mi vzorem

Marek Herman a Jiří Halda – Jsi tam brácho?